Europos ateities transporto jungtys kuriamos šiandien – tai įrodo tarptautinė iniciatyva, suvienijusi Kauno technologijos universiteto (KTU), Tartu universiteto ir Rygos technikos universiteto studentus, kurie prisidėjo prie inovatyvaus projekto „Rail Baltica“. Šis projektas, bendrai finansuotas Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) „Urban Mobility“, įtraukė jaunuosius talentus, suteikdamas jiems galimybę kurti tvarius transporto sprendimus bei prisidėti prie vieno svarbiausių Europos infrastruktūros projektų. Baltijos šalių studentams praktinius užsiėmimus vedė patyrę organizacijos „Kimitisik B.V.“ mentoriai.
Mobilioji klasė – inovacijų kalvė
Vienas iš projekto tikslų buvo suorganizuoti mokymus Baltijos šalių studentams, kur jie galėtų spręsti realius „Rail Baltica“ iššūkius. Mokymai buvo pagrįsti iššūkiais grįstu mokymosi metodu, taip pat mokymų metu teorija buvo derinama su praktika, o užsiėmimai vyko ne tik auditorijose, bet ir realiose transporto priemonėse, įskaitant viešąjį transportą. Tai suteikė studentams galimybę iš arti pamatyti transporto iššūkius, tiesiogiai analizuoti keleivių srautus ir kurti inovatyvius sprendimus.
Kūrybinis bendradarbiavimas
Dalyviai dirbo tarptautinėse komandose, jungdami skirtingas kompetencijas – inžineriją, verslą, dizainą ir technologijas. Per savaitės trukmės intensyvius mokymus studentai siūlė sprendimus, kaip padidinti „Rail Baltica“ efektyvumą, gerinti keleivių patirtį ir skatinti tvarų judumą. Jų idėjos svyravo nuo pažangių bilietų sistemų iki išmaniųjų stotelių koncepcijų, kurios galėtų būti pritaikytos visame Baltijos regione.
Realūs rezultatai ir ateities perspektyvos
Projektas ne tik suteikė studentams vertingos patirties, bet ir atkreipė transporto sektoriaus ekspertų bei politikos formuotojų dėmesį. Kai kurios iš studentų sukurtų idėjų jau yra analizuojamos kaip galimos realios „Rail Baltica“ projekto dalys. Tai įrodo, kad iššūkiais grįstas mokymasis ir jaunųjų specialistų įtrauktis gali turėti apčiuopiamą poveikį didelio masto infrastruktūros projektams. „Nepaprastai didžiuojamės visų dalyvių pasiekimais ir tikime, kad jų kūrybiškumas ir novatoriški sprendimai gali atverti naujas galimybes judumo sektoriuje ir svariai prisidėti prie būsimos „Rail Baltica“ plėtros“, – teigia doc. dr. Neringa Gerulaitienė, KTU „Bus-Baltica“ projekto vadovė.
Ši iniciatyva parodė, kad ateities transporto sprendimus gali kurti ne tik patyrę profesionalai, bet ir jaunoji karta, turinti drąsių idėjų bei inovatyvų požiūrį į mobilumą. „Rail Baltica“ tampa ne tik strateginiu Baltijos šalių geležinkelių projektu, bet ir inovacijų platforma, kurioje studentai gali paversti savo vizijas realybe.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2024-02-01–2024-12-31.
Dėl konsultacijų, teikiant paraiškas mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos horizontas“ taisyklių taikymo ir dalyvavimo joje klausimais maloniai kviečiame kreiptis į Lietuvos mokslo tarybos Nacionalinių kontaktinių asmenų grupę.