Katovicuose vyko viena didžiausių Europoje mokslui skirtų konferencijų

Birželio 12-14 d. Katovicuose, Lenkijoje, vyko tarptautinis renginys „EuroScience Open Forum“ (ESOF). Kas dvejus metus rengiamos konferencijos tikslas – suteikti mokslo bendruomenei platformą tarpdisciplininėms ir tarpdalykinėms diskusijoms apie mokslo kultūrą, mokslinius tyrimus ir inovacijas. Į šį renginį susirinko mokslininkai, verslininkai, politikai, žurnalistai ir piliečiai (iš viso apie 3 500 dalyvių) aptarti naujausių mokslo, meno pasiekimų ir jų poveikio visuomenei. Šiemet konferencijoje vyko 6 teminės sesijos:

  • skaitmeninė transformacija (angl. Digital transformation);
  • aukšto lygio mokslo transformacija (angl. Transformation within scientific excellence);
  • sveika visuomenė (angl. A healthy society);
  • kultūrinis identitetas ir visuomenės transformacija (angl. Cultural identity and societal transformation);
  • energetinė transformacija (angl. Energy transition);
  • tvari aplinka (angl. Sustainable environment).

Forume daug dėmesio skirta atvirojo mokslo, dirbtinio intelekto temoms. Atskira sesija buvo skirta aptarti Ukrainos bendradarbiavimo galimybėms, taip pat Ukrainos universitetai pristatė savo tyrimų sritis. Sesijose apie dirbtinį intelektą diskutuota apie praktinius dirbtinio intelekto taikymo būdus, pavyzdžiui, paramą pažangiesiems miestams, dirbtinio intelekto patikimumą, skaitmeninės transformacijos poveikį visuomenei. Pristatyti tyrimai, kokie dirbtinio intelekto įrankiai naudojami studijų/mokymosi procese. Sesijų metu akcentuota, kad dirbtinio intelekto raida atneša ir naujų iššūkių, bet kartu ir naujų galimybių.

Diskusijose pabrėžta atvirojo mokslo svarba, siekiant užtikrinti mokslinių tyrimų skaidrumą ir atkuriamumą, taip pat kalbėta apie atvirojo mokslo vaidmenį, stiprinant demokratinius pokyčius ir priimant moksliniais tyrimais pagrįstus sprendimus, kovojant su dezinformacija. Taip pat akcentuota, kad praktikoje daugelis organizacijų susiduria su iššūkiais dėl darbuotojų, turinčių atvirojo mokslo įgūdžių trūkumą, ir poreikio intensyviai mokyti ir įdarbinti naujų su atviruoju mokslu susijusių profesijų atstovus, ypač duomenų valdymo specialistus, kuratorius ir bibliotekininkus.

Daugiau informacijos: